domingo, septiembre 29, 2024

La Cambra de Sant Feliu reivindica per enèsima vegada el desdoblament de Llagostera a Girona

La Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Sant Feliu de Guíxols reivindica novament el desdoblament  de la carretera des de Llagostera fins a Girona per ajudar a incentivar un millor desenvolupament de l’activitat econòmica de la zona d’influència. La reivindicació d’aquesta millora viària, ja executada en el tram de la pujada de l’Alou a Palafrugell, ha estat, des de finals del segle XX, una de les quatre grans accions de desdoblament des de la Costa Brava centre. Les altres tres eren: fins a l’entrada de l’autopista AP-7, fins a enllaçar amb l’Eix Transversal i la coneguda com l’anella de les Gavarres. La manca de bones infraestructures viàries representen un fre al desenvolupament econòmic.

L’any 1994, amb la inauguració de tota la variant de Santa Cristina d’Aro, la Cambra ja va veure la necessitat de prosseguir aquest desdoblament de la seva zona d’influència. Així, dos anys més tard, va reclamar a la Generalitat el desdoblament de la carretera C-250 de Santa Cristina fins a Palamós com una obra “imprescindible”. A més, també volia el desdoblament entre la pujada de l’Alou i l’autopista AP7 i les variants de Llagostera i Cassà de la Selva. Aquell any, passaven pel mig de Cassà més de 20.000 vehicles al dia.

Quatre anys més tard, el 1998, la Cambra continuava defensant davant la Generalitat les seves grans demandes viàries: l’autovia de Maçanet, de 4 carrils,  que enllacés amb la carretera C-250, a la pujada de l’Alou; el desdoblament de la C-250 entre Llagostera i Platja d’Aro; l’adequació de la variant de Santa Cristina d’Aro, i les variants desdoblades de Cassà i Llagostera.

La variant de Cassà es va inaugurar el 2000, i la de Llagostera, el 2004. En ambdós casos, però, eren variants de dos carrils, no quatre com reiteradament reclamava la Cambra. Aquell 2004, la Cambra encara demanava, entre d’altres, el desdoblament de la carretera de Vidreres a la costa de l’Alou. Però també va continuar insistint en la necessitat de desdoblar les variants de Cassà i Llagostera. I, paral·lelament, tot el vial fins a Girona.

El desdoblament entre Vidreres i la costa de l’Alou es va estrenar el 2008. I tres anys més tard, el 2011, el desdoblament entre Castell d’Aro i Palamós, permeten un vial de 4 carrils entre Palafrugell i l’autopista. Un desdoblament que feia, segons la Generalitat, que no fos necessari desdoblar el tram de la costa de l’Alou a Girona, ja que el desdoblament fins a Girona el feia passar per la Nacional II. Recordar que el desdoblament de la N-II es fa per trams i d’una manera molt lenta i que els gironins de la capital i rodalia utilitzen la ruta de Cassà i Llagostera de manera primordial per anar a la Costa Brava centre.

Malgrat el posicionament de la Generalitat, la Cambra va continuar, i encara continua, defensant el desdoblament  de la pujada de l’Alou cap a Girona passant per Llagostera, Cassà i Quart, incidint en que a més del volum de trànsit que suporta aquesta via cal sumar-hi l’afectació que suposa el semàfor de Llambilles i les cues que suposa aquest semàfor principalment en hores punta.  Un desdoblament que considerava important ampliar per l’altra banda de les Gavarres, de Palafrugell a Girona passant per la Bisbal d’Empordà. Així, des del 2008 ha reivindicat el desdoblament a tota l’anella de les Gavarres. També ho va demanar el 2009, i el 2011. I encara ara demanen aquest desdoblament per millorar la comunicació entre les comarques gironines, especialment entre la Costa Brava centre i l’interior, amb la capital, sense oblidar les connexions amb l’autopista, eix primordial, més quan ara és gratuïta, i l’aeroport.

https://ancora.cat/2022/04/13/la-cambra-de-sant-feliu-reivindica-per-enesima-vegada-el-desdoblament-de-llagostera-a-girona/

Artícles relacionats

Últimes notícies