domingo, noviembre 24, 2024

Establiments de la marca «Costa Brava Verd Hotel» superin una temporada d’estiu atípica

Aquest 2020 serà recordat per ser l’any de la pandèmia que ha marcat les nostres vides i tots els àmbits de la societat a nivell global. I en el cas que ens ocupa, és evident que l’aplicació de les mesures restrictives per combatre la COVID-19 ha obligat als sectors del turisme i l’hostaleria a adaptar-se davant aquesta nova situació.

Si bé és cert que la temporada d’estiu no ha estat bona després de pràcticament de tres mesos de primavera sense activitat, les dades promig d’ocupació dels establiments que formen part de Costa Brava Verd Hotels -inclou les marques Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels- indiquen que el descens ha estat menor del previst a inicis de la pandèmia, sobretot gràcies a l’augment més que destacable del turisme nacional.

Els esforços dels hotels a l’hora d’adaptar-se al moment, i la variada proposta turística i de qualitat del territori, han permès salvar la situació durant els mesos de juliol i agost.

Evolució de la temporada

La temporada d’estiu va arrencar amb una gran incertesa i, de fet, la majoria d’obertures no es van produir fins a mitjans del mes del juny. Amb aquests condicionants, els nivells d’ocupació del mes de juny respecte a l’any passat van baixar considerablement. Si ens fixem en Costa Brava Hotels, el descens va ser del 27,40% (45,60% enguany respecte a un 73% d’ocupació el 2019) mentre que a Blau Verd Hotels la davallada va ser menor amb un 12,45% (comptant un 37,14% aquest any, enfront el 49,59% d’ocupació el 2019).

A partir del mes de juliol es va obrir un període de flexibilització de les mesures restrictives, i això va permetre una petita millora dels nivells d’ocupació. A Costa Brava Hotels el descens respecte al 2019 va ser del 19,44% (86,52% l’any passat i 67,08% aquest 2020). En el cas de Blau Verd Hotels, el descens respecte al 2019 ha sigut del 9,19% (l’ocupació de l’any passat va ser del 53,31% i la d’enguany és del 48,12%).

Finalment, durant el mes d’agost, s’ha detectat un clar increment de l’ocupació respecte als mesos anteriors. En comparació amb el 2019, les dades continuen sent negatives -especialment als hotels del litoral- però en menor mesura, ja que la marca Costa Brava Hotels ha obtingut un 76,92% d’ocupació que significa un descens del 16,49% respecte a l’any passat, on les dades d’ocupació van ser espectaculars amb un 93,41%. A Blau Verd Hotels el descens és pràcticament inexistent amb una disminució dels nivells d’ocupació de l’1,56% (l’ocupació el 2019 va ser del 74,29% mentre que enguany ha sigut del 72,73%).

Oferta turística variada i de qualitat

Com s’ha comentat anteriorment, el turisme de proximitat ha tingut una clara incidència en el desenvolupament de la temporada d’aquest estiu atípic. Les circumstàncies han provocat que el turista que habitualment marxava a l’estranger, enguany hagi gaudit dels encants d’un destí atractiu com Catalunya.

Evidentment, la magnífica oferta turística existent al nostre país també explica  l’augment exponencial del turisme català i del que prové d’altres punts de l’Estat. Les persones que aquest estiu s’han allotjat a qualsevol dels establiments de la marca Costa Brava Verd Hotels han tingut l’oportunitat de redescobrir indrets –o de gaudir-los per primera vegada- que són envejats arreu del món.

A banda de trobar-se molt a prop de les platges i cales més boniques del nostre país i de pobles medievals amb encant, els 28 allotjaments de Costa Brava Hotels ofereixen un ventall molt ampli d’activitats relacionades amb la gastronomia, el senderisme, el cicloturisme, l’enoturisme, la salut i el wellness.

La proximitat entre el litoral gironí i els Pirineus ha permès que molts visitants també hagin optat pels destins de muntanya. En aquest sentit, els 14 establiments de Blau Verd Hotels disposen d’una oferta turística envejable. Qualsevol moment és bo per fer una escapada i gaudir dels magnífics paisatges dels Pirineus de Girona (Garrotxa, Ripollès i Cerdanya) i de les comarques d’interior (Alt Empordà, Gironès i Pla de l’Estany).

Tant en el cas de Costa Brava Hotels com de Blau Verd Hotels, els establiments també proposen escapades de turisme actiu.

Tag Template – Downtown PRO

Artícles relacionats

Últimes notícies