Com neix Carreras Assessors? Quina és la vostra història?
Neix el 2015 en l’actual ubicació. Després de treballar per vàries empreses del sector, vaig decidir fer una aposta personal i directa.
Quina és la teva trajectòria professional?
He treballat en empreses del sector durant més de 20 anys, per la qual cosa, tinc experiència en el dia a dia del petit i mitjà empresari. Com a tècnic tributari, he anat acompanyant clients en el camí de l’emprenedoria, a formar i gestionar equips, en assoliment d’objectius.
Quins serveis oferiu?
Serveis comptables, fiscals, laborals i mercantils.
Quins són els més demandats? Què preocupa més tenir controlat a les empreses?
El més demandat és el servei fiscal, el relacionat amb l’Administració Tributària estatal o autonòmica. A les empreses el que més els preocupa és que el seu negoci sigui viable, a curt o llarg termini, depenent de l’estratègia empresarial marcada.
Amb quins professionals compteu i com us organitzeu?
En aquests moments som un equip de 3 persones al despatx, i col·laboradors externs en temes puntuals.
Quins són els vostres principals clients?
Són persones físiques, autònoms, i entitats mercantils, societats. Petita i mitjana empresa de la ciutat i poblacions veïnes. Així com particulars, sense activitat empresarial, per a tràmits sobre l’Impost sobre la renda de les persones físiques.
Quines novetats haurem de tenir en compte de cara a 2024?
L’àmbit tributari, en els darrers anys, es caracteritza precisament per les contínues novetats. Si afegim l’evolució en les eines digitals i la gestió directa amb les administracions, que ha deixat de ser presencial majoritàriament, les novetats són constants. Actualment, estem en el tercer trimestre del 2023, tenim informació que aquest darrer trimestre de l’any hi hauran importats novetats amb aplicació 2024-2025.
Què és el que més preocupa als empresaris?
Depenent del sector, la composició de l’empresa, l’experiència o formació, recorregut empresarial, cada empresari té unes preocupacions més específiques. Per això és importat la comunicació, per entendre i analitzar el moment.
Quin moment viu el sector?
L’assessoria està en constant evolució, com la vida, però potser el més destacable en l’àmbit professional és la digitalització dels processos, l’aplicació de la tecnologia en els projectes.
Quins són els vostres punts forts perquè el client repeteixi i us faci confiança?
L’atenció personalitzada, dedicar temps a la comunicació, essencial per atendre i entendre les necessitats del client.
Quins consells podem donar a autònoms i emprenedors que comencen?
Buscar ajuda, sempre que calgui, amb bons professionals del sector que correspongui. El present i el futur és col·laboració.
Des de la Covid heu vist com moltes empreses havien de tancar?
Personalment, dintre la nostra cartera de clients, no hem vist a moltes empreses tancar. El que si hem vist són replantejaments de negoci i adaptacions a les noves circumstàncies econòmiques.
Quina lectura en feu de què ens ha representat la pandèmia?
Ha estat un punt i a part en la mentalitat de viure el moment, un fet indeterminat pot paralitzar una dinàmica concreta. L’activitat econòmica del país es va paralitzar d’un dia a l’altre. Ha estimulat la capacitat d’adaptació a les noves regles de joc, sempre en continu moviment. Per tant, ha accelerat la nostra vida, s’han de prendre decisions ràpides amb la informació de que es disposa a l’instant.
Quin tipus de comunicació externa utilitzeu?
En aquests moments tenim en estudi aquesta part de negoci.
Quins canvis teniu previst incorporareu?
Depenent d’aquest estudi adoptarem les mesures a incorporar.