viernes, octubre 4, 2024

Només el 14% de l’alumnat amb necessitats de suport educatiu rep alguna ajuda

  • A Catalunya hi ha 157.233 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu causades per la situació socioeconòmica de les seves famílies o pel fet d’haver arribat recentment al país. Només el 14% va rebre el curs passat algun tipus d’ajuda econòmica del Departament d’Educació per fer front a aquestes necessitats.
  • L’emergència educativa per la pandèmia ha generat una pèrdua d’aprenentatges equivalent a d’entre 3 i 4 mesos d’escola.
  • Les diferències de puntuació en les proves de competències entre l’alumnat escolaritzat en centres d’alta complexitat, i per tant més vulnerable, i aquell en centres de baixa complexitat arriba fins als 18 punts percentuals en algunes competències.
  • La Fundació Bofill posa punt i final aquest juny a un projecte de suport socioeducatiu que ha arribat a més d’11.500 alumnes en 230 centres educatius repartits en 4 territoris (Catalunya, Andalusia, Ceuta i Melilla). És el primer programa educatiu d’aquest abast que ha comptat amb una avaluació d’impacte (RCT). Els primers resultats mostren:
    • El 83% dels infants participants ha incrementat el seu gust per la lectura, predictor principal per a la millora de la comprensió lectora.
    • El 93% dels infants ha incrementat el seu gust per les matemàtiques.
    • El 80% dels joves ha descobert què fa bé i què pot millorar i s’ha adonat de com els seus comportaments afecten el seu aprenentatge i la seva vida fora de l’aula.
    • El 71% dels centres participants demana activament la continuïtat dels programes.
  • Cal una política educativa que garanteixi programes de suport socioeducatiu imprescindibles per acompanyar especialment l’alumnat amb més dificultats. Les oportunitats d’èxit educatiu no poden dependre de la capacitat econòmica de les famílies.
https://ancora.cat/2023/06/30/nomes-el-14-de-lalumnat-amb-necessitats-de-suport-educatiu-rep-alguna-ajuda/

Artícles relacionats

Últimes notícies