Pocs mesos després de l’entrada en vigor de les ordenances fiscals que van
suposar un increment del 200% dels preus per aparcar a Sant Feliu de
Guíxols, i que van generar malestar en residents, comerciants i restauradors,
el govern conformat pel partit de l’alcalde Carles Motas i el PSC segueix
apedaçant la normativa que regula l’estacionament, fent evident el que Junts
hem avançat fa temps a través del nostre portaveu Toni Carrión: el govern de
Sant Feliu de Guíxols no té una política d’aparcaments clara i va improvisant
de forma erràtica, sense cap criteri establert.
El passat ple vàrem tornar a veure una segona revisió en 6 mesos de
l’ordenança reguladora dels preus per l’estacionament amb limitació horària,
amb els únics vots a favor de l’equip de govern, que estableix ara unes àrees
zona verda de pagament pels veïns de Sant Feliu de Guíxols que serà zona
blava pels no residents. En aquest nou text de l’ordenança, el govern ha afegit
una nova àrea de zona blava al carrer Gavines de Sant Pol de 156 places
d’aparcament que eren gratuïtes i que es sumen a les altres 609 places
gratuïtes que a principis d’any també varen convertir en places de pagament.
Des del grup municipal de Junts ens hem posicionat des del primer moment,
en contra d’ampliar els horaris de la zona blava, de fer de pagament els
aparcaments de carretera de Tossa, i de fer de pagament tot l’any
l’aparcament de la Corxera, l’aparcament de la barana de mar o els de Sant
Pol.
També considerem un error haver gastat 3 milions en construïr l’aparcament
de l’estació d’autobusos on ja hi havia 116 aparcaments gratuits i que ara
estan buits la gran part del temps sobretot després de que TSF i PSC hagin
eliminat places d’aparcament a tota la ciutat des del primer dia que van
arribar, ara fa ja 9 anys.
És per això que Junts vàrem mantenir la posició i vam votar en contra
d’aquesta modificació, i vàrem instar al govern a elaborar una estratègia
d’aparcaments raonada, sensata i que doni resposta a llarg termini als
problemes reals de Sant Feliu de Guíxols resolent les mancances que el pla
de mobilitat sitúa sobretot a la zona del peu de la carretera de Palamós on cal
generar almenys 500 noves places d’aparcament..
Sant Feliu de Guíxols, 5 de juny de 2024