viernes, septiembre 27, 2024
L’entitat disposa de dos punts des d’on es divulga el conjunt de l’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre professionals del sector i visitants, així com les novetats quant  a productes  i  serveis  turístics  per  a  la  temporada  2022. L’espai  

dedicat a la Costa Brava conté imatges evocadores de la destinació, amb el missatge «Viu el doble», amb el qual es vol mostrar la dualitat i la diversitat de la destinació i reforçar el posicionament i la presència de la marca en el mercat estatal. I des de l’espai dels Pirineus de Catalunya es difondran els productes relatius a activitats de natura i a l’aire lliure del Pirineu de Girona.

En el decurs de les tres jornades del certamen dirigides exclusivament als professionals del sector, els representants gironins tenen programades una quarantena de reunions i trobades amb representants d’agències operadores de viatges internacionals, empreses organitzadores d’esdeveniments, portals de viatges, mitjans de comunicació i grups editorials, amb la voluntat d’establir contacte i estudiar propostes de col·laboració i projectes a desenvolupar. Alhora, el divendres 21 de gener, a l’estand de Predif es durà a terme una presentació de l’oferta inclusiva de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

D’avui kns diumenge, té lloc la 42a Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR), que recupera les dates habituals, en la qual el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona participa juntament amb els municipis de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, Blanes, Lloret de Mar i l’estand de Catalunya.

En representació de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró han assistit a la inauguració el batlle, Maurici Jiménez, i  la  regidora  de  Turisme, Jenny Xufré. L’alcalde ha recordat que ‘la participació a FITUR serveix per promocionar el nostre territori, realçar el

nostre paisatge, serveis i vocació d’atenció al turista i al visitant. Som el cor comercial de la Costa Brava, i estem oberts al món’.   Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa  

Brava Girona, assisteix a FITUR i remarca que el 2022 «la kra s’està celebrant amb una molt ben rebuda normalitat. Amb un sector que mira amb optimisme poder reprendre una activitat turística en termes prepandèmics. Els operadors hi són presents, hi ha moltes reunions i bona afluència, a diferència de l’edició passada». Dulsat afegeix «Molt bona promoció dels productes turístics que tenim a la Costa Brava i el Pirineu de Girona i amb un sector turístic que espera assolir les xifres turístiques del passat i de poder tornar a operar amb una certa normalitat, especialment, als mercats clau que són els que ens han deixat de visitar durant la pandèmia».

Durant el cap de setmana, la kra de turisme s’adreçarà al públic general i es divulgaran activitats a l’aire lliure, propostes culturals i enogastronòmiques, així com experiències de benestar de la destinació.

A causa de la pandèmia, el turisme de proximitat ha esdevingut fonamental per a les destinacions i les empreses turístiques en general. Els visitants nacionals i estatals han apaivagat la caiguda del turisme internacional en algunes destinacions, i alhora han

contribuït a la supervivència del sector.

Segons dades de l’Observatori del Departament d’Innovació Turística de la Fundació Eurecat, l’any 2021 la demarcació de Girona va rebre 5.668.696 turistes, un 28% menys que el 2019, que van generar 17.057.303 pernoctacions, xifra que representa un decrement del 34% respecte del 2019.

Per mercats de procedència dels visitants, a la Costa Brava el mercat català (amb 2,5 milions de turistes) va ser el primer per a la destinació. En segona posició es va situar el mercat francès (amb 700.284 turistes); en tercer lloc, el mercat de la resta de l’Estat (amb 663.950 turistes); en quarta posició, el neerlandès (amb 376.556 turistes); i en cinquena posició, l’alemany (amb 171.902 turistes). Al Pirineu de Girona, el nombre de turistes per mercats conkrma el pes del mercat català, que se situa en primera posició amb 664.615 turistes, seguit pel mercat de la resta de l’Estat (amb 45.624 turistes) i pel mercat francès, en tercera posició (amb 13.596 turistes).

L’exercici 2021 va tancar amb un 21% menys de pernoctacions de turistes espanyols, excloent-ne els catalans, a les destinacions gironines respecte del 2019.

https://ancora.cat/?p=2760

Artícles relacionats

Últimes notícies