Inici Actualitat SEGONA EDICIÓ DEL TRIATLÓ TRADEINN DE LLARGA DISTÀNCIA A PLATJA D’ARO DIUMENGE...

SEGONA EDICIÓ DEL TRIATLÓ TRADEINN DE LLARGA DISTÀNCIA A PLATJA D’ARO DIUMENGE 8 DE MAIG AMB MÉS DE 600 PARTICIPANTS DE DIVERSOS PAÏSOS

La prova esdevé Campionat d’Espanya i també és puntuable en el rànquing mundial

Segona edició del Tradeinn Internacional Triathlon 140.6INN (1406inn.com) diumenge 8 de maig amb centre d’operacions a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. Es dona doncs continuïtat a l’únic triatló de llarga distància a les comarques de Girona, que va iniciar la seva trajectòria l’any 2021 tot desafiant el context general de la pandèmia i de suspensió d’esdeveniments esportius de gran format. Alhora, també per segon any consecutiu la Federació Espanyola de Triatló (FETRI) l’ha convertit en el Campionat d’Espanya de Triatló de Llarga Distància 2021; i també, com novetat, de la modalitat d’Aquabike. També esdevé puntuable en el rànquing mundial l’Associació Professional de Triatló (PTO).

Un cop finalitzat el període d’inscripcions, hi ha confirmats més de 600 esportistes, majoritàriament catalans i de l’estat espanyol, i si bé també hi ha representació de diverses nacionalitats d’arreu del món. Es calcula però, que la prova mobilitzarà fins a 4.000 persones entre acompanyats, equips tècnics i membres de l’organització d’un esdeveniment, que més enllà de la jornada de la cursa, proposa diverses activitats complementàries amb jornades tècniques, fira del corredor i l’acte final de lliurament de premis, sempre a l’entorn del Palau d’Esports i Congressos de Platja d’Aro. Per tant, el triatló és una gran cita esportiva, però també una gran oportunitat de promoció del territori, tant del municipi, com de la Costa Brava en global i del conjunt de les comarques de Girona.

La prova es desenvoluparà en modalitat única de llarga distància. S’inicia amb 3’8 km de natació en aigües obertes, amb un temps màxim de 2 hores, en un recorregut abalisat davant el litoral de la Platja Gran de Platja d’Aro (7 h). La segona etapa són 180 km en bicicleta (7.45 h), que cal completar com a màxim 10 hores després de l’inici de la cursa, en un itinerari circular amb sortida i arribada a Platja d’Aro i que transcorre per una quinzena de municipis. Finalment, cursa a peu de 42’2 km (12 h) en un circuit de quatre voltes dins el municipi de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró per algun dels seus punts més emblemàtics com el Parc dels Estanys, el Passeig Marítim o l’Avinguda de S’Agaró per facilitar també el gaudi del públic, i que cal completar abans de 16 hores des del moment de l’inici de la competició.

S’estableixen tres especialitats en modalitat masculina i femenina: professionals, amateurs i paratriatletes. En la primera hi ha una dotació global de 30.000 euros per als 5 primers classificats en les dues modalitats (1r 7.000 euros, 2n 4.000 euros, 3r 2.500 euros, 4t 1.000 euros i 5è 500 euros). En amateurs es premiarà amb un cupó de 250 euros per a qualsevol botiga Tradeinn els i les primeres classificades en les 12 categories establertes per edats en trams de 5 anys cadascuna -de 18 a 24 anys i fins a 75-79 anys-. També seran guardonats les i els paratriatletes. La primera sortida serà a les 7 h i la previsió d’arribada dels primers atletes és a les 14.30 h i el límit màxim d’arribada a les 23.10 h.

La presentació oficial de l’esdeveniment, dimarts 3 de maig a l’Auditori Josep Irla a la seu de la Generalitat de Catalunya a Girona, va comptar amb la participació de David Martín, CEO i fundador de Tradeinn; Pere Lladó, director tècnic de la Triatló 140.6 INN; Pedro Torres, regidor d’Esports de l’Ajuntament; i Anna Julià, representant territorial de l’Esport a Girona. La voluntat de totes les parts és donar continuïtat a prova els propers anys.

Organitza l’esdeveniment Tradeinn, l’empresa amb seu a Celrà especialitzada en la venda en línia de producte esportiu -natació, neu, muntanya, trail, running, ciclisme, esports de raqueta, esports urbans i extrems, gimnàs i accessoris per a motos- amb una oferta de més d’un milió de referències de 1.500 marques i 8 milions de clients registrats, amb un mitjana de 18.000 comandes diàries distribuïdes a 200 països arreu del món. Justament, la seva capacitat logística i organitzativa ha facilitat un preu d’inscripció més ajustat del que és habitual en aquest tipus de prova. L’esdeveniment compta amb l’esponsorització de diverses marques especialitzades i el suport institucional de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, la Secretaria General de l’Esport, i la col·laboració dels ajuntaments per on transcorre la cursa en bicicleta.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

LO MÉS POPULAR

DARRERA EXPOSICIÓ DE L’ANY AL CASTELL DE BENEDORIENS DE CASTELL D’ARO AMB UNA COL.LECTIVA D’ARTISTES LOCALS DE L’1 D’OCTUBRE AL 27 DE NOVEMBRE

Inauguració de la mostra i presentació del catàleg commemoratiu dissabte 1 d’octubre Darrera exposició de l’any a les sales...

Edicte d’aprovació de la modificació (actualització de preus) d’un projecte d’obres Expedient núm. 66102021000016 / aps

Expedient núm. 66102021000016 / aps Edicte d’aprovació de la modificació (actualització de preus) d’un projecte d’obres

L’OPERATIU D’ESTIU 2022 DE LA POLICIA LOCAL DE CASTELL D’ARO, PLATJA D’ARO I S’AGARÓ REALITZA 4.000 ACTUACIONS ENTRE EL 23 DE JUNY I L’11...

Es redueix el nombre de robatoris tant a domicilis com en establiments comercials Un cop finalitzat l’operatiu especial d’estiu...

Èxit de convocatòria al segon Festival “D’Aquí” de Sant Feliu de Guíxols

El Festival aposta pel talent de casa, i tots els participants (música, gastronomia, comerç) han de ser de Sant FeliuTots els dies,...

COMENTARIS