La responsable d’Anàlisi Econòmica de la Cambra de Comerç de Barcelona, Carmen Poveda va presentar ahir la Memòria Econòmica del 2020 a la Cambra de Comerç de Girona, acompanyada dels presidents de les tres cambres gironines: Sr. Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Girona Sr. Pol Fages, president de la Cambra de Palamós, el Sr. Eduard Bosch, president de la Cambra de Sant Feliu de Guíxols i el Sr. Joan Martí, director territorial d’Empresa i Treball a Girona. L’autora de l’estudi va alertar d’una caiguda «històrica» del PIB a Girona el 2020, en concret d’un 14,5%, 3 punts més que la mitjana catalana, però va mostrar «optimisme» per a la recuperació econòmica, que, segons l’economista, es produirà en dos anys, «distribuïda a parts iguals entre 2021 i 2022».
El president de la Cambra de Sant Feliu de Guíxols, Eduard Bosch, ha destacat que la internacionalització de l’empresa gironina continua forta, està resistint bé davant l’adversitat de la pandèmia i afronta els proper mesos amb molt d’optimisme.
-Tot i la pandèmia, les exportacions de béns de Girona van créixer un 0,4% el 2020, que contrasta amb la caiguda del 10,3% de les exportacions catalanes.
-Aquesta evolució positiva s’explica sobretot per l’augment de les exportacions de carn (+8,5%), que concentren el 36% de les exportacions gironines totals. Per contra, han disminuït les exportacions de productes químics (-1,5%), de maquinària (-6,3%) i d’altres semi manufactures (-4,6%), que conjuntament representen el 31% de les exportacions totals.
-En els primers cinc mesos de 2021, les exportacions de Girona s’estan recuperant amb força (al maig són un 8,7% superiors a les de maig de 2020).
-Aquest lleuger increment de les exportacions el 2020 ha anat acompanyat de gairebé una estabilitat en el nombre d’empreses exportadores regulars a Girona, al voltant de les 1.200, cosa que no ha succeït al conjunt de Catalunya.
-Les darreres dades que tenim ho conformen. Les exportacions gironines van a l’alça i creixen un 28% al maig, en el darrer balanç valorat. Els tres sectors motor de l’economia al territori han continuat a l’alça, i tant les càrnies, com la maquinària i el sector químic incrementen vendes.