Inici Actualitat Reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible

Reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible

La Comissió Turística del Baix Empordà ha donat llum verda a les accions de promoció conjuntes per al 2021

Els Ajuntaments i el Consell Comarcal del Baix Empordà han donat el vistiplau, aquesta setmana, a les accions de promoció conjunta per aquest any que aposten per seguir consolidant la marca EMPORDÀ, conjuntament amb l’Alt Empordà, i la potenciació de tota l’oferta turística baix empordanesa sota els ítems de qualitat, sostenibilitat i accessibilitat.

La Comissió Turística del Baix Empordà, que aplega els regidors i regidores de Turisme i la institució comarcal, ha celebrat una reunió telemàtica per plantejar els principals objectius dels pròxims mesos.

La Comissió considera necessari reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible i responsable, així com establir un marc permanent de col·laboració i de diàleg amb el sector privat, imprescindible per ajudar a millorar el model actual, i s’executaran diferents accions per fer-ho possible. 

Es continua amb el Pla d’Accessibilitat i s’amplia pel que fa als adherits, un pla pioner en clau de país que busca un turisme a l’abast de tothom i, al mateix temps, dóna un toc diferenciat i de valor afegit a l’oferta del Baix Empordà.  

Es mantindran les accions conjuntes amb l’Alt Empordà per fer valdre la riquesa del territori, els seus valors i tot el potencial que ofereix al visitant, des del vessant cultural, de lleure, gastronomia, esport o l’estrictament turística. Aconseguir que el visitant de proximitat, molt del qual ja coneix la zona, descobreixi tot el potencial empordanès i l’oferta diversificada dels 104 municipis.

Segons el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé, “hem reafirmat estratègies i actuacions, amb la marca EMPORDÀ com a eix central. Portem molts mesos de dificultats i de cara a la temporada hem de tenir clar cap a on dirigir coordinament els esforços de promoció i també els esforços pel que fa a les activitats. Per això, aquesta aposta per EMPORDÀ, marca de proximitat dirigida a un visitant també de proximitat”. Finalment, el conseller assenyala que “sector privat i administracions públiques hem d’anar de la mà, aquesta és la voluntat, i per això crearem aquesta tercera branca de la Comissió Turística del Baix Empordà que aplegui en una taula els representants dels diferents sectors del turisme i el Consell. Espero que en poques setmanes la puguem constituir.” 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

LO MÉS POPULAR

La Trailwalker 2022, una de les més dures dels últims anys

La Trailwalker va tornar a ser el centre d'atenció en l'àmbit esportiu a la província de Girona aquest cap de setmana. Una edició amb més de...

OLGA ANDRINO EXPOSA LA SEVA PROPOSTA “ABSÈNCIES I MULTITUDS” AL CASTELL DE BENEDORMIENS

Olga Andrino (Àvila, 1959) exposa el conjunt multidisciplinari Absències i multituds -dibuix, pintura, escultura i instal·lacions-, al Castell de Benedormiens de Castell...

Enxampen una banda de lladres de domicilis després de cometre tres robatoris en una nit a Platja d’Aro

Els Mossos d'Esquadra han desmantellat una banda de lladres de domicilis després de cometre tres robatoris  en una nit a Platja d'Aro. Es tracta...

L’Associació Turística Guixolenca atorgarà el guardó Porta Ferrada d’Or al periodista i cantautor ganxó Josep Andújar “Sé”

El proper dimecres, 1 de juny de 2022, a les 13:30 h. se celebrarà, als jardins de l'Hostal del Sol de Sant...

COMENTARIS