Inici Actualitat Tossa es posiciona en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista...

Tossa es posiciona en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista fins a Lloret

  • Reclama l’estudi d’alternatives, en particular analitzar el possible desdoblament de la carretera GI-600 de Blanes a Lloret
L’Ajuntament de Tossa, a petició de l’equip de govern i a través d’una moció, es posiciona formalment en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista C-32 en el tram de Tordera a Lloret. En aquest sentit, sol·licita a la Generalitat la reconsideració del projecte i l’estudi d’alternatives de menor impacte ambiental i paisatgístic i de menor cost econòmic, com podria ser el possible desdoblament de la carretera GI-600 de Blanes a Lloret.
 L’equip de govern, format per Junts per Tossa, Endavant Tossa i Esquerra, ha impulsat aquesta moció arran de la redacció i aprovació per part de la Generalitat durant l’any 2020 d’una tercera versió de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del projecte.
 Segons l’equip de govern de Tossa, els impactes que resultaran de l’execució del projecte, són, entre d’altres, els següents:
  • Pèrdua d’un important pulmó forestal.
  • Afectació a 55HA de terrenys forestals.
  • Tallades de més de 60.000 exemplars d’arbres.
  • Implantació d’una infraestructura de 3 carrils amb túnels i viaductes.
  • Impacte sobre les principals rieres i cursos d’aigua de la zona.
  • Impactes sobre el paratge dels Vilar de Blanes, l’àrea de Sant Pere del Bosc de Lloret i tots els boscos de la zona.
  • Afectació a tot el drenatge de la zona i a àrees inundables.
  • Creació d’una important cicatriu en els boscos de la Selva Marítima.
  • Important generació de contaminació acústica i atmosfèrica.
  • Grans moviments de terres.

El regidor de Medi Ambient de Tossa, Ramon Gascons, afirma que “la Generalitat va declarar l’emergència climàtica el passat mes de maig de 2020. En canvi, la implantació d’una macro-infraestructura viària com és un autopista amb 3 nous carrils, túnels i viaductes i grans moviments de volum de terres en el context d’emergència climàtica constitueix impulsar una política viària difícilment compatible amb les necessitats de la lluita contra el canvi climàtic”.

Gascons conclou que el cost de l’obra, de poc més de 6’7 quilòmetres i un pressupost superior a 65 milions d’euros, i l’existència d’alternatives viables de menor cost i molt inferior impacte ambiental i paisatgístic, com el desdoblament de la GI-600 de Blanes a Lloret o l’execució de la Ronda Nord de Blanes, fan recomanable l’anàlisi més a fons d’alternatives a l’autopista”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisment -

LO MÉS POPULAR

Les jornades fotogràfiques de Platja d’Aro, virtuals

Després de posposar la seva edició 2020, prevista pel mes de maig, arran de la pandèmia de Covid-19, Castell-Platja d’Aro celebrarà finalment...

Platja d’Aro tindrà un circuit esportiu per a bicis al costat de l’Skate Park

S’han donat a conèixer els projectes que s’executaran dins els tercers Pressupostos Participatius de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró. La...

Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Platja d’Aro detenen dos homes quan transportaven 16 kg de cabdells de marihuana ocults al cotxe...

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra de la Comissaria de Sant Feliu de Guíxols, conjuntament amb la Policia...

Torna el Ganxotapes Tardor el dissabte 30 d’octubre

El dissabte 30 d’octubre torna la consolidada campanya del ‘Ganxotapes’, en aquest cas en la seva edició de Tardor 2021 i que s’allargarà fins el...

COMENTARIS