Inici Actualitat Tossa es posiciona en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista...

Tossa es posiciona en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista fins a Lloret

  • Reclama l’estudi d’alternatives, en particular analitzar el possible desdoblament de la carretera GI-600 de Blanes a Lloret
L’Ajuntament de Tossa, a petició de l’equip de govern i a través d’una moció, es posiciona formalment en contra de l’actual projecte de prolongació de l’autopista C-32 en el tram de Tordera a Lloret. En aquest sentit, sol·licita a la Generalitat la reconsideració del projecte i l’estudi d’alternatives de menor impacte ambiental i paisatgístic i de menor cost econòmic, com podria ser el possible desdoblament de la carretera GI-600 de Blanes a Lloret.
 L’equip de govern, format per Junts per Tossa, Endavant Tossa i Esquerra, ha impulsat aquesta moció arran de la redacció i aprovació per part de la Generalitat durant l’any 2020 d’una tercera versió de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del projecte.
 Segons l’equip de govern de Tossa, els impactes que resultaran de l’execució del projecte, són, entre d’altres, els següents:
  • Pèrdua d’un important pulmó forestal.
  • Afectació a 55HA de terrenys forestals.
  • Tallades de més de 60.000 exemplars d’arbres.
  • Implantació d’una infraestructura de 3 carrils amb túnels i viaductes.
  • Impacte sobre les principals rieres i cursos d’aigua de la zona.
  • Impactes sobre el paratge dels Vilar de Blanes, l’àrea de Sant Pere del Bosc de Lloret i tots els boscos de la zona.
  • Afectació a tot el drenatge de la zona i a àrees inundables.
  • Creació d’una important cicatriu en els boscos de la Selva Marítima.
  • Important generació de contaminació acústica i atmosfèrica.
  • Grans moviments de terres.

El regidor de Medi Ambient de Tossa, Ramon Gascons, afirma que “la Generalitat va declarar l’emergència climàtica el passat mes de maig de 2020. En canvi, la implantació d’una macro-infraestructura viària com és un autopista amb 3 nous carrils, túnels i viaductes i grans moviments de volum de terres en el context d’emergència climàtica constitueix impulsar una política viària difícilment compatible amb les necessitats de la lluita contra el canvi climàtic”.

Gascons conclou que el cost de l’obra, de poc més de 6’7 quilòmetres i un pressupost superior a 65 milions d’euros, i l’existència d’alternatives viables de menor cost i molt inferior impacte ambiental i paisatgístic, com el desdoblament de la GI-600 de Blanes a Lloret o l’execució de la Ronda Nord de Blanes, fan recomanable l’anàlisi més a fons d’alternatives a l’autopista”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisment -

LO MÉS POPULAR

La VI Guíxols Cup de vela arrenca aquest cap de setmana a Sant Feliu

El cap de setmana del 27 i 28 de febrer s’inicien a Sant Feliu les regates corresponents a la sisena edició de la Guíxols Cup...

Nou servei d’assessorament especialitzat a persones en risc de perdre el seu habitatge

El servei l’ofereixen conjuntament la Diputació de Girona i el Consell Comarcal del Baix Empordà amb la col·laboració de l’Agència de...

Comença la vacunació a majors de 80 anys i persones dependents al Centre Cívic Tueda

El Centre Cívic Tueda de Sant Feliu de Guíxols s’ha convertit en el primer centre de vacunació de Covid-19 per a la població general de...

Santa Cristina redueix l’edificabilitat en el nou POUM

El planejament compleix amb la sentència contra el POUM del 2008 i s'adapta a les exigències del PDU Costa Brava

COMENTARIS