Inici Entrevistes Entrevista a Josep Maria Pla, vicepresident de l’Associació de càmpings de Girona

Entrevista a Josep Maria Pla, vicepresident de l’Associació de càmpings de Girona

Com van afrontar des de l’associació el confinament pel Coronavirus de cares a preparar la temporada?

L’Associació es va centrar en l’assessorament i la consultoria als càmpings associats. La inseguretat constant i el canvi continuat d obligacions i normatives van crear un ambient de molta confusió i es va intentar aconseguir claredat i instruccions clares. Un cop acabat el  confinament vam treballar molt en adequar tots els càmpings als protocols sanitaris, la seva certificació, la senyalització i la compra de EPI’s. Quan el sector ja estava preparat per obrir amb les normatives adaptades, ens hem vist obligats a rectificar contínuament les instruccions segons les restriccions que anaven apareixen, que dificultat moltíssim el bon funcionament d’una temporada turística atípica.

Quin balanç en fa d’aquest estiu tant atípic?

Encara és massa aviat per fer un balanç final, ja que encara queda el Pont de la Diada i la resta de setembre. De moment fem un balanç molt positiu en quan a incidents, ja que no s’ha produït cap problema significatiu en un càmping perquè tots els establiments s’han adequat del tot als protocols sanitaris, de la mateixa manera que han fet tots els nostres col·laboradors i també els nostres clients.

En quant a l’ocupació no podem fer un balanç positiu ja que ha estat molt baixa a la costa. Als Pirineus ha estat millor ja que molts clients nacionals han buscat destinacions amb poca densitat de població.

Podem afirmar que els càmpings són dels han resistit millor la crisis del coronavirus?

Seria una afirmació molt atrevida ja que depèn de cada regió/destinació. Els càmpings de la Costa Brava treballen força amb clients internacionals i el gruix d’aquests no han arribat aquesta temporada. La majoria de càmpings han obert en espera d’aquesta arribada de clientes de fora i això ha significat assumir costos importants per no rebre finalment aquests clients.

Com està el sector?

El sector celebra haver superat una temporada difícil sense incidents però lamenta la pèrdua econòmica que han suposat les cancel·lacions de reserves. Cal tenir en compte a més les inversions que s’han hagut de fer per aplicar les mesures sanitàries i de seguretat.

Alguns s’han vist obligats a tancar?

Només tenim constància de tres càmpings de la província dels 144 que no han obert les seves instal·lacions.

Quines millores necessiteu per recuperar-vos i seguir forts endavant?

El sector turístic necessita un rescat en forma de ajudes directes de l’administració per poder superar aquesta crisi i poder seguir invertir en la millora de les instal·lacions per continuar forts davant de la competència d’altres destinacions.

Quines campanyes han dut a terme que els hi ha funcionat molt bé?

Des de l’Associació es va engegar la campanya WeCare per donar suport als establiments i  també hem destinat molts esforços en dur a terme campanyes digitals,  gestionades dia a dia per poder captar públic segon el moment i la situació. Al mateix temps s’ha treballat perquè tots els càmpings associats tinguessin actualitzades totes les mesures sanitàries i perquè tots els establiments estiguessin a punt per poder treballar aquesta temporada.

Quines altres campanyes tenen en ment?

Tenim previst seguir en aquesta línia, per una banda seguir amb les microcampanyes digitals gràcies als seus bons resultats i possibilitat de monitorització, i per altra banda seguir amb l’assessorament del sector perquè tots els càmpings disposin en tot moment de la informació necessari puguin prendre les decisions adequades.

Com treballen aquest tipus de turisme sostenible que permet el contacte amb la natura, el mar …

Aquests conceptes ja estan molt interioritzats en els nostres establiments i se segueix treballant en aquesta direcció per dinamitzar més el nostre entorn, integrar millor els nostres establiments en el medi i involucrar cada vegada més el campista en la cultura autòctona.

Els projectes més immediats de futur quins són?

El nostre projecte més immediat és la Fundació Campings de Girona, que vol vetllar per la salut dels més petits. Amb aquesta fundació volem recaptar recursos econòmics i vacacionals a través dels nostres càmpings per aportar-los a la investigació de malalties infantils, a les famílies afectades i als sanitaris involucrats. Portem dos anys fent projectes de prova satisfactoris, com col·laboracions amb la Fundació contra l’Esclerosi Múltiple, i de suport a la Fundació Sant Joan de Deu i al Banc de Teixits i Sang.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisment -

LO MÉS POPULAR

Prepareu els rellotges: aquest cap de setmana entrem en horari d’hivern

La nit d’entre dissabte 24 i diumenge 25 d’octubre canvia l’hora al continent europeu. Des d’aquest cap de setmana entrem en horari d’hivern, quelcom...

Tres restaurants de Sant Feliu continuen oferint la seva Ganxotapa tot i l’ajornament de la campanya de tardor

Tres establiments de restauració de Sant Feliu de Guíxols segueixen apostant per oferir la seva proposta del Ganxotapes malgrat que la iniciativa ha...

La Diputació impulsa la Taula per a la Reactivació Econòmica i Social

La Diputació va acollir ahir la signatura de la creació de la Taula per a la Reactivació Econòmica i Social de la demarcació...

El CAP de Sant Feliu informa que aquest dijous 22 i divendres 23 d’octubre, només es vacunarà per la grip a ciutadans amb cita...

El Centre d’Atenció Primària (CAP) de Sant Feliu de Guíxols, qui s’encarrega de la campanya de vacunació de la grip al Pavelló...

COMENTARIS